2018.04.17
WELL Irodák a pénzügyi szektor vállalatainál

Egészséges és innovatív munkakörnyezet a pénzügyi szektor vállalatainál – új trendek jönnek az ügyfelek és a munkavállalók megtartása érdekében. Egy multinacionális tervező, építész, belsőépítész cégcsoport (HOK) által nemrég megjelentetett tanulmányban 40 megvalósult projekt kapcsán a pénzügyi szektor cégeinél zajló változásokat mutatták be.

Milyen kihívásoknak kell manapság megfelelnie a bankok központi irodáinak? Milyen elvárásaink vannak egy bankfiókkal szemben? Hogyan maradhat versenyképes a pénzügyi szektor a változó munkaerőpiacon, milyen új munkakörnyezet szolgálja jobban a munkaerő megtartását és az új ügyféligényeket?

A pénzügyi szektort több szempontból is érintette a válság. Nem csak az ingatlanaik értéke, hanem azok kihasználtsága is jelentősen csökkent. Sokszor olyan elavult műszaki színvonalú épületekben dolgoznak a banki munkatársak, működnek bankfiókok, amelyek nem alkalmasak arra, hogy az ügyfelek vagy az igényes munkavállalók magasabb elvárásainak is megfeleljenek.

A pénzügyi cégek kezdettől élen járnak a “smart workplace design” területén. Mit is jelent ez?

Több területen is fontos szerepet játszik az innováció, mind a fiókhálózatok kialakítása, átalakítása során, mind a magasan képzett munkavállalók hatékony munkakörnyezetének megőrzése érdékében. A folyamatnak több pozitív hozadéka is van a társaságok számára,
  • a brand image emelése
  • a cégkultúra támogatása
  • az ügyfélélmény erősítése
  • munkaerő hatékonyság emelése
  • a költségcsökkentés
WELL IRODÁK A PÉNZÜGYI SZEKTOR VÁLLALATAINÁL

Ma a banki ügyfelek sokkal több lehetőség közül választhatnak. A pénzügyi cégeknek olyan vállalati modellre és belső munkakörnyezetre van szükségük, amely hatékonyan támogatja a dolgozókat abban, hogy rugalmasan alkalmazkodjanak az ügyfelek gyorsan változó igényeihez. Világszerte megfigyelhető az a trend, hogy a bankok megpróbálják ingatlanjaik CO2 lábnyomát csökkenteni és sokkal optimálisabban kihasználni a rendelkezésükre álló munkaterületeket, és egyben erősíteni a viruális jelenlétüket.

A vizsgált projektek tanulsága, hogy a bankok igyekeznek olyan munkahelyi környezetet teremteni, ahol élményt, lehetőségeket és támogatást tudnak adni a munkatársak számára. Ez egyben környezeti szempontból fenntartható, és a használók által is jól élhető, egészséges munkaterek kialakítását jelenti.

Milyen kihívásokkal szembesülnek a pénzügyi szektor vállalatai?

A pénzügyi szektor magasan kvalifikált munkavállalói, a banki elemzők, befektetési bankárok és kereskedők alacsonyabb profitot termelnek a szervezeten belül. Míg átértékelődnek a hagyományosan “back-office” területek. A bankok törekvése, hogy tehetséges, innovatív munkavállalókat találjanak a kiszolgáló területekre, akik erősíthetik a bank biztonságos online jelenlétét és a reklamációk kezelését.
Egészen napjainkig a láthatóság, a helyi jelenlét és elérhetőség volt a legfontosabb a bankok számára. Mára azonban az ügyfél számára sokkal fontosabbá vált, hogy a lehető legtöbb banki szolgáltatást otthonról vagy a mobil eszközével elérhessen. Az online élmény folyamatos fejlesztése elengedhetetlen, hogy ne legyen frusztrált az ügyfél, a tranzakciók lebonyolítása egyszerűen megtörténhessen és összességében emelje a bankról kialakított pozitív élményt.

A bankoknak tehát kevesebb dolgozóra van szükségük a retail-hálózatban és csökkenő méretű és számú ingatalnból álló fiókhálózatra.
Míg általában csökken a fiókok látogatottsága, a bankfiók még mindig fontos érintkezési pontként szolgál az ügyféllel, itt a legfontosabb cél a pozitív benyomás, élmény. Az ügyfelek személyes kapcsolatot várnak el a szolgáltatás részeként, főként, ha kérdésük, problémájuk van.

A pénzügyi szektor új iroda trendje a hierarchikus céges szemlélet és berendezkedés leépítése, és helyette a csoportmunka és az átlátható, az információk cseréjén és a közös értékek megosztásán alapuló szervezet és ezt támogató terek kialakítása. Annak ellenére, hogy a jogi korlátok és kötött folyamatok nehezítik a cégek átalakulását, szemléletváltását, sok bank már meglépte ezt.

Bankfiók trendek, amelyek az ott dolgozók és a bankfiókba érkező ügyfelek jóllétét emelik

  • Kisebb terek létrehozása.
  • A várakozó vonalak megszűntetése, e helyett az ügyfelek személyes köszöntése.
  • Kisebb alapterületű különböző funkciójú tér létrehozása a bankfiókon belül.
  • Kávézó vagy coworking jellegű terek kialakítása, a korábbi klasszikus bankfiók elrendezés helyett.
  • Nagy video kivetítők, pihenő és tárgyaló terek kialakítása, ahová beépíthetőek marketing eszközök is belső dizájn elemként.
  • A természetközeli, ún. biofílikus dizájn használata, amely lényege, hogy összeköttetést teremt a természet és az épített környezet között, a teret használók kényelmesebben, otthonosabban érzik magukat. A természetes anyagok használata, mint pl a fa vagy a sok zöld növény segítik a stresszkezelést.
  • A természetes fény is segíti a kognitív teljesítmény emelését és a jó közérzetet.
  • Az átgondoltan, fentiek figyelembe vételével kialakított új terek nagyban segítik a nagyobb munkahelyi teljesítmény és a kreativitás elérését.

Azt angol nyelvű tanulmány letölthető itt, PDF

Contact

EUROPA DESIGN, WELL POINT


EUROPA DESIGN, WELL POINT
H-1025, Budapest, Törökvész út 71-73.
T: 274-0001

Nyitva tartás
H-P: 09.00-17.00
Email
minosites@welliroda.hu
Kövessen minket!


Irodakereso.info Well Iroda Well Iroda http://www.europadesign.hu/


Adatkezelési tájékoztató